" ayşegülce: tarif aranıyor

ayşegülce

Saturday, May 07, 2005

tarif aranıyor

Gördüğünüz resimler Şile ye ait, geçen sene kısa bir ziyarette bulunmuştuk .dün akşam eşim resim koyabilmek için deneme yaparken bu resimleri eklemiş. yani özel bir anlamı yok. güzel ülkemizin nadide köşelerinden birisi tabii. ama link eklemeyi beceremedi malesef zamanla oda olur inş. dün televizyondan güzel bir pasta tarifi aldık , aldık diyorum çünkü emir efendiyle birlikteydik. tutturdu yapalım diye benimde hoşuma gitmişti tarif oyüzden yapalım dedik ama yorgunluğumuzla kaldık. pastanın özelliği dış kısmıydı , marzipan hamuru ile kaplanıyor paketlenmiş gibi çok hoş bir görüntü oluşturuyor. aşçı tarifi verdi ama kesin eksik verdi birtürlü tutturamadım. hamur birbirini tutmuyor dağılıyor , merdaneyle açılsa bile kaldırmak mümkün değil hemen kopuyor. ama ben bu hamuru öğrenmek istiyorum arkadaşlar lütfen bilen varsa tarifini bana yazsın . belki portakal ağacından hatice biliyordur biriniz ona sorarmı lütfen... benim aldığım tarif şöyleydi 1/2 su bardağı pudra şekeri,1 kaşık nişasta, yarım limon suyu ve renklendirmek için minnacık gıda boyası . gıda boyası ellerimi pespembe boyadı ancak kurtuldum. haberlerinizi bekliyorum sevgiler ....

11 Comments:

  • At 5:15 AM, Blogger zekiyee said…

    iyi de ayşegülcüm haticeye kendin neden sormuyosun? bu arada ben bilgeyi, ayşe, erçıktıyı, tubayı aradım. sebahate hülya demirele ve aslıya ulaşamadım. ayşeler geçende meryemde toplanmışlar. meryem onlara katibim demiş. ben martı diye düzelttim. grubunuza haber ver dedim. ikbale de söyle dedim. duyguyu aradım. şule ve sonnura haber ver deim. 12:30 kuleli de martı restaurant

     
  • At 5:16 AM, Blogger zekiyee said…

    ayşegül bir de rezervasyon için kesin gelecekleri belirlemek lazım. gülsunu sen ararsın. meryemde hümeyra ve esra özdemir de varmış. ve aylin de.

     
  • At 10:43 PM, Blogger hatice said…

    merhaba,
    village baker's wife kitabındaki tarifte 3 bardak (cup) pudra şekeri, 450gr badem ezmesi, 3 yemek kaşığı mısır şurubu (yerine bal veya şerbet olur), 2-3 bardak su ve çok az gıda boyası kullanılıyor. marzipanda genelde kıvam için badem ezmesi kullanılıyor. tv'deki herhalde daha basitini anlatmaya çalışmış. isterseniz yapılışını da yazabilirim.

     
  • At 12:51 AM, Blogger aysegul said…

    hatice ciğim çok teşekkür ederim.mesajın beni gerçekten çok mutlu etti. ne kadar naziksin, tariften çok bana yazmana sevindim,ama tarifi bir an evvel denemek istiyorum yapılışınıda yazarsan çok sevinirim . sevgiler...

     
  • At 12:51 AM, Blogger aysegul said…

    hatice ciğim çok teşekkür ederim.mesajın beni gerçekten çok mutlu etti. ne kadar naziksin, tariften çok bana yazmana sevindim,ama tarifi bir an evvel denemek istiyorum yapılışınıda yazarsan çok sevinirim . sevgiler...

     
  • At 6:03 AM, Blogger hatice said…

    ayşegül, marzipan tarifinin lafı mı olur:) hemen yazayım. öncelikle pastacılar bu tür şeyleri yaparken kitchen aid mikser ve onun düz başlığını kullanıyorlar. ben kitchen aid'i çıkarmaya üşenirsem normal mikserle yapıyorum, şimdilik diğerlerinde sorun çıkmadı.

    pudra şekerini bir kaseye koyun. mikseri en düşük hızda çalıştırın. bir yandan da bir tatlı kaşığı ile azar azar badem ezmesi ekleyin. badem ezmesi ile pudra şekerinin karışması işlemi yaklaşık 5 dakika sürecek. badem ezmesi bitince elinizde kum gibi elinizde ufalanan bir karışım olacak.

    kabın kenarlarında ve mikser başlığında kalan parçaları da kasenin ortasında toplayın, şurubu ekleyip yine düşük hızda karıştırın. karışım hala kum gibi.

    suyu ve boyayı ayrı bir yerde karıştırın. mikser düşük hızda çalışırken boyalı suyun yarısını kaba ekleyin. karışım toparlanana kadar azar azar boyalı su eklemeye devam edin. yapışık olmayan ama kum gibi de olmayan yumuşak bir hamur olmalı. hamurunuza disk şekli verin, streçle kaplayıp kullanmadan önce buzdolabında 1 gece bekletin. marzipanı bu halde 1 ay kadar saklayabilirsiniz.

     
  • At 9:29 AM, Blogger zekiyee said…

    ayşegül kolay gelsin. ne işe yarar bilmiyorum ama hazır haticeden tarifi almışken kendime de kaydedeyim. bu ara haticeye neden sormuyorsun dedim ama yine ona ben sordum, haberin olsun.

     
  • At 6:59 AM, Blogger aysegul said…

    hatice ciğim çok teşekkür ediyorum . en kısa zamanda uygulamak istiyorum. hayalimde pembe hamurla kaplanmış bir pasta ve üzerinde pembe beyaz güller var. inş.yapabilirim. bu arada önceki yaptığım hamur dolapta duruyor belki bekleyince açılacak kıvama gelmiştir , onu açmayı deneyeceğim .olursa haber veririm. birde bedem ezmesi toz bademmi yoksa başka bir şekildemi satılıyor acaba bilmiyorum. tekrar teşekkürler , sevgiler...

     
  • At 7:04 AM, Blogger aysegul said…

    Zekiye ciğim senin hatice ye haber verdiğinin farkındayım, çooooook çok sağol. haticeninde bir süre bizim okulda okuduğuna çok sevindim ve çok şaşırdım doğrusu ,19 mayısta bizim buluşma yerimize gelse ne iyi olur değil mi.seni arayamadım en son neresi oluyor karar verddiniz mi...

     
  • At 11:59 PM, Blogger hatice said…

    ayşegül, badem ezmesi toz değil bildiğim kadarıyla. bebek badem ezmecisinde satılanlar gibi, belki macun kıvamında denebilir. bir de metro gibi büyük marketlerde ve beyaz mutfakta hazır marzipanlar satılıyor, olmazsa onlara bakabilirsiniz.

     
  • At 1:44 PM, Anonymous Anonymous said…

    merhaba..
    tesadüfen girmis oldugum sayfanda sorununu okudum ve bir püf noktasi vermek istedim:)marzipani bir folyo üzerinde merdaneyle acarsan o sorunu yasamazsin.benzer tarif bendede var,üsendigimden aramak istemedim simdi.dilersen baska birgün verebilirim.
    reyhan

     

Post a Comment

<< Home